Einde van 6 maanden au pair, begin van een nieuw avontuur

2 augustus 2016 - Deventer, Nederland

Hoi allemaal,

Een heel tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, zoals iedereen ondertussen wel weet ben ik ook alweer 2 weken thuis.

De laatste maanden in Australië waren iets minder leuk, kou, regen, vroeg donker, geen weekendjes meer weg, heel veel werken, en een steeds minder goede relatie met mijn ''hostparents''.  Dat is de reden waarom ik ook niet meer echt ben gaan schrijven, ik had niet zo heel veel te vertellen.

1 augustus was mijn laatste werkdag bij de familie. De oudste twee kindjes besefte wel dat ik wegging en die vonden het ook niet zo leuk, meisje met dikke tranen afscheid van mij genomen. De twee kleinste zaten vrolijk te lachen; byeee byee!

Het was wel een beetje raar om afscheid te nemen, vooral omdat ik eigenlijk niet naar huis wilde, maar aan de andere kant 6 maanden is ook wel weer genoeg om bij iemand in huis te wonen en op kinderen te passen. Grappig, want ik weet nog dat ik bewust een gezin van 4 kinderen had uitgekozen, omdat ik dacht me te vervelen. De eerste paar maanden waren perfect en prima, maar daarna ging ik me toch steeds vaker afvragen waarom ik ook alweer voor een gezin met 4 kids gekozen had! De oudste twee kinderen zaten op veel activiteiten en zo zag er dan ongeveer de donderdag uit: 9 u alle kids mee in de auto om het meisje naar school te brengen/ naar huis of park om de andere 3 kinderen te vermaken. Tussen 1 en 3 de twee jongste kindjes naar bed ( als ze gingen slapen) 2.45 u kids wakker maken allemaal in de auto om het meisje van school op te halen. 3.15 alle kids in de auto om het jongtje bij tennis te droppen. 3.45u alle drie in de auto om het meisje bij dansen te droppen. Alle 2 in de auto om het jochie op te halen en dan met z'n alle terug om het meisje op te halen. Heel snel naar huis, alles uitladen en koken. Een heel gesjouw met al die kinderen en een kunst om dan optijd te komen aangezien kinderen vaak wat anders willen dan jij, als je haast hebt.

Laatste 10 dagen voor ik naar huis ging heb ik een stukje van de Oost kust gezien. Brisbane and Noosa, dit was echt super super super gaaf!!!!! Fraser Island ben ik ook geweest dit is het grootste zandeiland van de wereld ongeveer 120 km lang. Ik ben hier(fraser islnd) met een georganiseerde tour heen geweest, omdat dit alleen eigenlijk niet te doen is. Je moet hier met speciale 4 wheeldrives naar toe. Nu was de eerste vraag wil je zelf rijden of bij de gids in de auto? We kregen een film te zien en wat papierwerk om te lezen wat te doen als je vast kwam te zitten met de auto of als die ging slippen of als er weet ik wat gebeurde, toen ik dit allemaal las dacht ik no way dat ik ga rijden. Maar uit eindelijk kreeg ik toch wel beetje kriebels en heb ik het gedaan, ging best goed maar wel even wennen om op het strand en een rainforest te rijden. Hele mooie ervaring om met een jeep over het witste strand met 90 km/h te scheuren. Ik vond vliegen nooit heel erg leuk, beetje bang was ik ook wel, maar daar ben ik nu wel over heen. Ik heb vrijwillig een 5 persoonsvliegtuig ritje gemaakt en daar voel je letterlijk alles in bewegen en stoten. Hier vanuit konden we erg goed walvissen zien en zelfs nog een haai. Nee we mochten niet zwemmen in dit stuk van de zee!

Ik ben ook nog een dagje naar de everglades geweest, dit is een soort rivier die vanuit de zee komt. Er zijn twee '' everglades'' op de wereld, in Australie en in Florida. Erg rustgevend was deze dag,  wel super mooi.

Nou..........dit was het einde van mijn avontuur in Australië. Ongelofelijk hoe snel het is gegaan. In het vliegtuig naar huis had ik net zo'n brok in mijn keel als toen ik uit Nederland vertrok, misschien wel erger.

Eenmaal op het vliegveld kwamen papa en mama mij ophalen, en ja ik ben een beetje aangekomen. Zo erg, dat papa mij voorbij liep op het vliegveld haha!

Vorige week ben ik nog een paar dagen in Zuid-Frankrijk geweest om mijn vriendin uit Australië op te zoeken. Dit was niet helemaal verlopen zoals gedacht, ze was nogal passief en wilde niet veel ondernemen. En iedereen praatte alleen maar Frans, dus ik kon er niks van verstaan en verveelde me dood. Een ander ticket geboekt en eerder naar huis gegaan, wat een luxe problemen he.

Volgens mij had ik de vorige keer een heel rijtje met landen opgeschreven waar ik allemaal naar toe zou gaan, dit is ook allemaal veranderd. Op het moment ben ik nog thuis, maar ik vertrek ergens in september naar Indonesië en dan gaat mijn avontuur verder. Ik heb de landen die ik wil bezoeken in mijn hoofd, maar zal het nog niet delen met jullie aangezien ik nogal eens verander van gedachten en het morgen zo weer anders kan zijn haha. Nou, voorlopig zijn jullie weer op de hoogte denk ik zo.

xxxx liefs

1. Patty:
    2 augustus 2016
    Welkom terug!
  2. Huib:
    2 augustus 2016
    Hoi Jes
    Een heel verhaal en een ervaring rijker. Een ervaring die je je leven zal bijblijven. Op naar de volgende landen tocht die jij in je hoofd heb zitten en of die nu veranderd ja maakt niet uit geniet er van en wees voorzichtig met jezelf. En voor dat ik het vergeet mooie foto's hoor die voorbij kwamen. We spreken elkaar nog
    Liefs Huib
  3. Elly:
    3 augustus 2016
    Lieve Jes ik vind je Ontzettend dapper wat je tot nu toe hebt ondernomen, en zo knap dat je je angsten mbt vliegen in een 5 persoons vliegtuigje gaat zitten brrrrrr ik heb toen ik in New Zealand was een helikoptervlucht gemaakt ik vond het spannnend maar ook ontzettend gaaf om een keer mee te maken
    Ik hoop dat je ook weer een fijne tijd in Nederland zult hebben en dat je daarna weer mooie landen kan gaan bezoeken
    Heel veel liefs vanuit een ten opzichte van jou saai Deventer Hahahahahah valt mee hoor dikke kus en hoop je binnenkort nog even te zien
  4. Jet Manuputty:
    He Jess,
    Stel jij bent één van die kinderen en je moeder is jouw .. hoe denk je dat jij, Denise en Steven naar zwemles, naar school etc bent gebracht...
    Dat is nou het gezinsleven ! Dat begint zodra je zelf kindertjes mag krijgen en duurt verder je hele leven voort ! Kunst van het leven is daarvan te genieten, van de 'gewone' dingen. Wees blij dat je gezond bent en nu alleen maar last hebt van luxe problemen.
    Een tip van je 'belerende" tante.
  5. Jessica:
    3 augustus 2016
    Ja dat klopt, dit was ook een goede ervaring dat ik voorlopig nog geen kinderen wil haha. Gezondheid is het belangrijkste, helemaal waar!
  6. Jessica:
    3 augustus 2016
    Dankje Ell! Jij hebt ook behoorlijk wat gezien van de wereld en nu lekker toeren met de camper.
    We zien elkaar snelxxx
  7. Jessica:
    3 augustus 2016
    Zeker waar, en geen spijt van!
    Groetjes
  8. Jessica:
    Dankje Patty!
  9. Zorgboerderij 't Hamel:
    15 augustus 2016
    we hebben met plezier je reisverslag gehoord/gelezen.
    Truus leeft zo met je mee, dat ze zelfs over je heeft gedroomd, ze droomde dat ze je tegen kwam op de boulevard. Iedereen is onder de indruk wat je allemaal doet en onderneemt.
    we hopen je gauw te zien, maar veel succes met je verdere reis.
    groetjes van ons allemaal van 't Hamel