Start to love Australia!

13 maart 2016 - Wee Jasper, Australië

Hallo!!

Om als eerste mee te beginnen, ik krijg altijd alle reacties van jullie te lezen wat ik heel erg leuk vind! Alleen weet ik niet hoe ik hier op moet reageren, lastige computer stuff. Maar bij deze dank jullie en lieve berichtjes!

Zelf heb ik snel nog even mijn vorige reisverhaal door gelezen om te kijken wat ik allemaal al vertelt had. Ik was geëindigd bij de Gibraltar falls. Well dat was erg mooi, stukje wandelen en klimmen door de bush en een prachtig uitzicht midden in een soort vallei van donker groene bossen. Tussen de middag lekker bbqe met heerlijke steaks.

Het weekend erop................ jeetje ik moet echt heel diep nadenken. In ieder geval ik heb heel veel leuke/spannende dingen gedaan. Want zoals de meeste van jullie mij wel kennen ben ik niet echt een insecten/slangen/vieze dieren vriend, maar ik heb een slang ''vast gehouden'' We waren in een birdplace en daar was toevallig een show met slangen, ik dacht ja ik ben nu in Australië het land van de slangen, dan moet ik er toch ook een keertje een hebben aangeraakt. Ik vond het op het moment helemaal niet zo leuk en was super bang, als ik naar de foto kijk kan ik nog steeds niet geloven dat ik dat ben haha! Er was ook een baby womat van 9 maanden en die was zo cute! Ook die mocht ik vasthouden en dat zag ik maar als een beloning na het aanraken van die slang. In deze paar weken ben ik nog 2 keer naar het strand geweest Batemans bay, wat ook erg mooi was, ruige zee.

Afgelopen weekend zouden we gaan kamperen en wakeboarden. Helaas na 5 minuten voeren wij over een boei heen waardoor het touw vast zat tussen de motoren en helaas de boot het niet meer deed. BALEN!!! We zaten in de middle of nowhere dus niet veel te doen. Wat ze hier dan doen in Australië is dont worry mate take a beer, should be fine!

Ik heb de blue mountains bezocht met 3 andere meiden, was super gaaf. Ik heb nog nooit zoiets in mijn leven gezien erg indrukwekkend en zo ongelofelijk groot. Natuurlijk de toeristen stuff gezien zoals de three sisters. evans lookout, blue lake, maar ook zelf op pad gegaan met de auto en hele mooie dingen gezien. Dit weekend hebben wij bijna 1000km gereden! Ongelofelijk he, van Deventer naar Parijs en terug.

Nog iets wat ik zelf super gaaf vond ik heb in een 4x4 wheeldrive gereden echt in het midden van de bush, overal dwars doorheen in het pikkedonker ik plaats hiervan een video om jullie ene beetje een beeld van te geven. Echt heel gaaf!!​

Volgend weekend is het eerste weekend dat ik NIET ga kamperen, want mijn vriendin is jarig en viert het. Is ook wel een keer fijn rustig weekendje. Ik ben er zelf nog een beetje verbaasd over maar ik ga nu liever kamperen op een plek waar niks is ( zelfs geen bereik voor je telefoon) alleen 1 dropbox dan dat ik in een hotel overnacht. En dan is het weer heerlijk om zondag avond thuis te komen en te kunnen douchen en slapen in een bedje. Het weekend van Pasen ga ik naar Melbourne waar ik heel erg veel zin in heb!

Nog een klein stukje over hoe het gaat hier met de familie en mij en de kids. Dat gaat gelukkig helemaal goed, ik ben super blij met mijn familie. De kinderen zijn erg lief en luisteren bijna altijd. Ik hoor veel verhalen van andere au pairs wat voor narigheid zij hebben meegemaakt en hoe sommige families kunnen zijn. Ik zou in April met mijn familie mee gaan omdat het jongste kindje wordt gedoopt. Dit gaat niet meer door. ( familie zei dat ik waarschijnlijk heel veel kinderactiviteiten zou gaan doen die dagen en als ik wilde zelf een mini vakantie kon nemen)In plaats van dat ik mee ga met hun heb ik 6 vrije dagen gekregen. Wat ik ga doen is nog niet echt zeker, misschien Tasmania of Porth Stephens of naar de outback er is teveel keus hier.

Heel veel lieve groetjes en ik hoop dat jullie snel wat meer zon krijgen!

1. Denise Plette:
    13 maart 2016
    Hoi jes wij zitten bij oma. Leuke verhalen weer. Liefs en groetjes van ons xxx.
    Leuk dat je zoveel dingen onderneemt.