Half way ........

15 april 2016 - Melbourne, Australië

Hallo allemaal!

Hoe gaat het daar? De lente is begonnen en de vogeltjes fluiten? Hier is het nu ongeveer een klein maandje herfst. Maar natuurlijk anders dan onze herfst in Nederland. De eerste drie weken was het gewoon nog rond de 30-38 graden, maar nu de laatste week begint het een beetje af te koelen naar 25 graden. Mijn hostfamily zegt elke week; Jess enjoy your last week full of sun cause it's gonne be freezing soon. Nog niet echt veel van gemerkt en ik zeg dan altijd; Ja, maar je weet waar ik vandaan kom he daar is het elke dag zelfs de zomerdagen freezing.

Oke bereid je voor want dit is een lang verhaal, take a cup of coffee.

Het paasweekend ben ik naar Melbourne geweest. Even de afstanden Canberra- Melbourne 700 km, Great ocean road 230 km dit is alleen heen bijna 2000 km in 5 dagen gereden. Dit weekend was echt wel een van mijn beste weekenden hier. Melbourne is echt een Multi-culti stad en genoeg te zien/doen. Toch is reizen niet altijd leuk en begon mijn reis helemaal niet zo fijn. Donderdag nacht begon mijn reis van 8 uur in de bus naar Melbourne, ik dacht door snachts te reizen mooi geld te besparen voor een hostel. De volgende ochtend wilde ik in-checken in mijn hostel en even een uurtje bijkomen want ik kon dus absoluut niet slapen in de bus alleen kon ik pas in-checken rond 2pm balen! ( op internet stond 7 am!) Dan maar de grote stad in, maar waar heen en hoe? Het regende, was nog een beetje donker en ik had geen internet voor een map. Botanic garden Stkilda ging ik bezoeken, ik kwam in het grote park waar de hekken kapot waren gemaakt en ik heel raar gevoel had. Zo snel als ik hier in ging, was ik er ook weer uit want dit was het ''Wahalla voor junkies en homeless people''.  Dan maar naar een supermarkt ontbijt kopen, zoeken zoeken zoeken... gevonden... gesloten vanwege Pasen great! Nog een paar keer de verkeerde tram in gestapt enzovoort. Rond de middag was ik redelijk op weg en had ik ( wel toepasselijk) '' the Eureka tower'' gevonden! 88 verdiepingen hoog.. super uitzicht. Er was de mogelijkheid om in een glazen kubus te gaan die schuift 3 meter uit de tower en dan hang je dus boven de stad, mij niet gezien. Of toch wel, er was een gezin en de vrouw durfde niet meer, dus offerde zij mij hun spare ticket en het was awesome! Verder beetje door stad gewandeld, flinders station, street arts, en alle bekende dingen gezien. De volgende dag werd ik 07.00 am opgehaald en begon mijn tour naar de Great ocean road. Onze eerste stop, ik probeerde een foto te maken van de zee, toen er een grote golf aankwam en mijn schoenen en broek zeik nat waren. Aangezien er max een kleine backpack mee mocht had ik dus alleen nog mijn pyjama broek en slippers om aan te trekken. Heel veel mooie uitkijk plekken en wildlife gezien, super leuke mensen ontmoet en in een Australische pub 'uit' geweest. Een dorpje waar 240 mensen wonen dus echt een mini pub, waar ze zelfs nog een jukebox hadden! Ja, je moest echt geld betalen voor een liedje. Veel mannen bier aan het drinken zijn, en dan komen er 19 meiden binnen dat was dus FEEST. Ik kan nog uren door kletsen over Melbourne ook al begon het niet zo best maar werd steeds beter, en uit eindelijk echt mijn beste weekend ooit!

Ook heb ik kennis gemaakt met het surfen! Verwacht maar niks, je moet wel 10 lessen hebben voordat je staat op je plank, zei iedereen. Maar.. jaja ik kon naar een paar keer staan! Geen grote golven, maar dat maakt niet uit het begin is er. Zoals ik zei Melbourne is mijn beste weekend, ik denk niet dat je dat kan zeggen als je nog andere trips op de planning hebt staan. Want toen ik heerlijk in het water lag te dobberen en soms '' de golven probeerde te pakken'' dacht ik precies het zelfde. Al met al ik heb het super naar mijn zin en heb nog zoveel leuke ideeën en mooie plekken te bezoeken dat ik eigenlijk niet genoeg heb aan de tijd die ik nog in Australië heb (3 maanden left). Ik heb lang na zitten denken wat ik nu echt wil en wat mogelijkheden zouden kunnen zijn. Nou ik ben nog jong en alles kan.

Zoals de meeste wel weten ben ik hier met onbetaald verlof van mijn baan in Wijhe op zorgboerderij t' Hamel. Na een goed gesprek met Ans en Jan heb ik besloten om mijn tijd te verlengen tot een jaar. Ans en Jan nogmaals heel erg super dat jullie mij dit gunnen! Dat betekent nog een andere 8 maanden om heerlijk te genieten van een andere wereld!!! Wat ik precies ga doen weet ik niet, Azië, Nieuw Zeeland, of gewoon lekker in OZ blijven.

Dit weekend is de familie naar Melbourne voor de doping van het kindje, ik zou eigenlijk mee gaan met hun maar voor een heleboel redenen ben ik thuis gebleven. Wat heerlijk is even helemaal alleen geen kinderen, geen hostparents. Even wat tijd voor mezelf, want ik heb de laatste tijd zoveel gedaan. Vorig weekend na het stappen kwam ik thuis en wilde ik mijn lenzen uit doen, vloeistof erin huh? vloeistof op, even naar ''de voorraaskast'' huh? ook op. Zulke kleine dingetjes heb ik nu even tijd voor om alles weer te regelen. Ook moet ik mijn paspoort nu verlengen wat een heel gedoe is, dit kan alleen in Sydney (8u detour). Toch heb ik tijdens het schrijven van mijn verhaal mijn tweede surf lesson geboekt voor morgen, tja als het dan echt snel koud wordt hier moet ik er echt nog even van genieten!

Nog wakker?! Vergeet niet de foto's te bekijken xxxx

1. Ans en Jan:
    15 april 2016
    Sjonge Jessica, wat ben je nog druk geweest vannacht na ons gesprek. Ik hoop dat je daarna toch nog goed hebt kunnen slapen. Maar hartstikke leuk dat je ons allemaal via je blog weer even laat meegenieten. Super hoor. En ook al missen we jou, we gunnen je deze geweldige tijd van harte!!!
  2. Joshua:
    15 april 2016
    Die avonturen klinken goed Jes!
    Je bent er maar een bezig bijtje, maar je kunt niet alles tegelijk he :p
    Fijn dat dat geregeld is met je werk
    Dat geeft wat meer ruimte om je avontuur voort te zetten:)
    Pas op voor de junkies en daklozen en let goed op jezelf!
    Xx jos
  3. Patty:
    16 april 2016
    Vorig jaar liepen we nu door Phuket te feesten! Wie had ooit gedacht dat je nu daar zou zijn! Kijk je even voor mijn surf dude?? Have fun!
  4. Nel van meer:
    17 april 2016
    Jessica ik ben heel benieuwd wat je hierna gaat doen, maar eerst nog lekker genieten in Australië.
  5. Theo MB:
    19 april 2016
    Hallo Jessica!!

Wat kun jij leuk schrijven zeg! En wat een mooie foto's heb je daar gemaakt.
    Het lijkt mij een prachtig land. Verrassend dat je jouw verblijf verlengd maar wel super leuk dat dit kan! Vanuit Apeldoorn lieve groetjes en geniet ook van de winter daar!